Istoria ARO în imagini

Posted on


Automobil ROmânesc sau prescurtat ARO, este prima mașină de teren românească ce și-a început producția în anul 1957 și a finalizat-o în anul 2003 din păcate din motive pe care cu siguranță le știm…

În această perioadă ARO a reușit să scoată pe porțile uzinii de la Câmpulung Muscel peste 380.000 de vehicule, 66% dintre acestea fiind exportate în peste 110 tări.

Ca scurt istoric, pe terenurile unde ulterior s-au construit halele unde a fost fabricat ARO, datorită locației propice s-a construit fabrica de hârtie și celuloză a companiei Letea în anul 1885. Fabrica și-a încheiat activitatea în anul 1899, urmând ca în anul 1933 să fie dezafectată. În perioada 1941-1943, în cel de-al doilea război mondial, locul a fost folosit de armată ca depozit pentru materiale. În 1944, timp de aproximativ un an, a funcționat o secție ce producea pale de elice pentru avionul IAR fabricat la Brașov.

Între anii 1945 – 1950 aici s-au executat reparații ale mijloacelor de transport ce aparțineau armatelor române și ruse. După 1950, timp de 3 ani s-au produs lacăte, vermorele și pompe de stropit pentru agricultură și viticultură.În 1953 fabrica s-a reprofilaat pe producția de motociclete, producând un număr total de 12 unități din modelul IMS 53. Din anul 1957 încep să se producă piese de schimb auto (cutii de viteze și motoare), an care coincide cu demararea fabricării autoturismelor de teren IMS 57, M59 și M461.

În închiere vă las să urmăriți câteva imagini cu modelele ARO ce s-au fabricat la uzina aro de la Câmpulung. În încheiere vă aștept pe pagina de facebook ARO unde veți putea vedea și alte imagini cu mașina mușceleană și filmulețe.

One thought on “Istoria ARO în imagini

    DanTalmaciu said:
    22/11/2013 la 19:01

    Reblogged this on Dan Talmaciu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s