Dakar 2010 are 550 de echipaje la start

Posted on Updated on


Cele aproape 550 vehicule care vor participa la Raliul Dakar Argentina-Chile 2010 au fost prezentate la un terminal al portului Buenos Aires, cu circa o săptămână înainte de startul cursei.

Mare parte din camioanele, automobilele şi celelalte vehicule se află deja in terminalul din localitatea Lima, din regiunea Buenos Aires, urmând să fie transferate în centrul de expoziţii La Rural, pentru a fi arătate publicului, înaintea plecării în cursă.

În padocurile instalate la La Rural, cel mai mare centru de expoziţii din Buenos Aires, automobilele, motocicletele, campioanele participante vor fi supuse ultimelor verificări tehnice şi administrative înaintea competiţiei, programată între 1 şi 17 ianuarie. În ediţia precedentă, prima din America de Sud, Raliul Dakar a fost văzut de 2,2 miliarde de persoane din 189 de ţări.

Prima zi din 2010 va însemna startul unei noi ediţii a Raliului Dakar. Peste 500 de sportivi vor fi prezenţi la Buenos Aires pentru aventura ce se va încheia la 17 ianuarie, însă povestea acestei competiţii a început în urmă cu o lună, când a fost trimis contingentul de asistenţă.

Mii de tone de materiale şi piese de schimb, câteva sute de vehicule de asistenţă. Acesta este bilanţul făcut de vameşii din oraşul francez Le Havre, acolo unde participanţii la Dakar 2010 şi-au îmbarcat maşinile şi camioanele care vor asigura asistenţa de-a lungul celor două săptămâni şi jumătate de competiţie.

După ce Mitsubishi a stopat proiectul rally-raid ca urmare a rezultatului slab înregistrat la prima ediţie desfăşurată pe pământ sud-american – oarecum firesc după 12 titluri în categoria auto, din care ultimele şapte consecutive -, Volkswagen a rămas singura echipă oficială din această clasă.

Nemţii pornesc favoriţi şi în acest an, în ciuda faptului că BMW X-Raid a făcut achiziţii importante, Stephane Peterhansel şi Joan „Nani” Roma. Pentru a încerca să-şi apere titlu cucerit în 2009, cele cinci echipaje VW (foto stânga) vor fi susţinute de o armată de ingineri şi mecanici, de trei camioane de service, trei pentru echipament şi de două de cursă. Acestea au parcurs cea mai lungă etapă a călătoriei pe mare, între Le Havre şi Buenos Aires, la bordul vaporului Grande Brasile.

Organizatorul raliului, Amaury Sport Organisation (ASO) – aceeaşi societate care se ocupă şi de destinele Turului Franţei -, a pus nava la dispoziţia tuturor participanţilor din Europa, pentru ca aceştia să-şi trimită materialul în America de Sud. Astfel, Grande Brasile a transportat o mare parte din logistica celor 373 de participanţi în cele trei categorii – moto, auto şi camioane.

Luni, la exact 27 de zile după plecarea din Le Havre, întregul arsenal a ajuns în capitala Argentinei. După îndeplinirea formalităţilor vamale, toate vehiculele au fost luate în primire şi supuse unei verificări amănunţite. Pe 29 şi 30 decembrie vor fi supuse verificărilor tehnice, la fel ca şi vehiculele de concurs, pentru a se vedea dacă îndeplinesc toate normele impuse – de la standardele de siguranţă până la rezervele de apă.

Dacă întregul contingent de asistenţă a fost transportat pe mare, motocicletele şi maşinile au fost trimise cu avionul. Pe 15 şi 17 decembrie, două curse cargo au parcurs distanţa între Amsterdam şi Buenos Aires – un drum de aproximativ 14 ore -, astfel că materialul de concurs a beneficiat de două săptămâni suplimentare pentru a fi verificate şi reglate până în cele mai mici detalii.

Sursa: Eurosport

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s